معرفی پچ کورد شبکه بلدن

اسپیناس کابل جمعه 2 دی 1401 - 23:01
معرفی پچ کورد شبکه بلدن
معرفی پچ کورد شبکه بلدن
کابل شبکه یکی از مهم ترین تجهیزات passive شبکه به حساب می آید که جهت انتقال داده در شبکه از آن استفاده می شود.

همچنین برند های معتبر بسیاری کابل های شبکه و سایر تجهیزات شبکه را تولید می کنند که یکی از این برند ها، برند بلدن می باشد. این برند در حال حاضر یکی از برند های معتبر و فعال جهانی در حوزه تولید تجهیزات شبکه محسوب می شود که در سال 1902 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است. برند بلدن، کابل های شبکه ی utp یا همان بدون شیلد و stp یا شیلد دار و با استاندارد cat5e و cat6 را تولید می کند. تمام کابل های برند بلدن از نوع با کیفیت هستند و عملکرد مناسبی داشته و همچنین دارای قیمت معقولی می باشند.

پچ کورد شبکه بلدن هم یکی از تجهیزات مهمی است که برند بلدن آن را تولید می کند. patch cord در واقع همان کابل شبکه می باشد که دو سر آن دارای سوکت بوده، اما به نسبت کابل شبکه کمی ضعیف تر است. اما این پچ کوردها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مطابق با استاندارد های جهانی تولید شده اند. همچنین در برابر ضربه و سایش مقاومت کرده و بسیار انعطاف پذیرند. پچ کوردهایی که از این برند در بازار ایران موجود است معمولا از نوع cat6 می باشند. جالب است بدانید که قطر patch cord  و کابل هایی که برند بلدن تولید می کند کمی باریک تر از سایر برند ها می باشند. همچنین برای استفاده در فضا های کوچک بسیار مناسب هستند.

 روکش های این کابل ها و پچ کوردها از lszh و pvc بوده و هزینه lszh بالاتر از pvc می باشد. همچنین این محصول در رنگ های آبی، قرمز، خاکستری، نارنجی، سبز، زرد و سیاه به فروش می رسد. پچ کوردهای بلدن در اندازه های 30 و 50 سانت و همچنین در اندازه های 1، 2، 3، 5، 10، 15، 20، 30، 40 متری تولید می شوند.

پچ کوردهای شبکه بلدن

پچ کوردهای شبکه بلدن

انواع تجهیزات شبکه بلدن

برند بلدن به غیر از پچ کورد انواع تجهیزات شبکه و تجهیزات برق و مخابرات را تولید و عرضه می کند. تجهیزات این برند از آخرین استاندارد های روز پیروی کرده و از لحاظ کیفیت تضمین شده هستند. از محصولات دیگر ساخته شده توسط این برند می توان به رک بلدن اشاره کرد که تنوع بالایی داشته و بسیار با کیفیت است. از مشخصات مهم این رک ها می توان به قابلیت نصب و توسعه راحت آن ها اشاره کرد. این برند رک های اپن فریم، رک ایستاده و دیواری و رک مولتی مدیا را تولید می کند. از تولیدات دیگر بلدن پچ پنل بلدن است. این پچ پنل ها در محیط های تجاری و صنعتی، کاربرد داشته و از آن برای مستقر کردن کیستون های نسل 5 و 6 استفاده می شود.

کیستون و سوکت از دیگر تجهیزات شبکه ی بلدن است که برای کابل های cat6 مناسب هستند. پچ پنل های بلدن در دو نوع stp و udp تولید شده و رنگ های متنوعی دارند. این کیستون ها به راحتی نصب شده و دوام بالایی داشته و استاندارد هستند. این برند همچنین انواع کابل های شبکه مانند کابل های کواکسیال، کابل های twisted pair یا زوج به هم تابیده و کابل های فیبر نوری را هم تولید می کند.

پچ کوردهای آبی

پچ کوردهای آبی

کاربرد کابل پچ کورد

پچ کورد نوعی کابل است که در دو سر آن یک کانکتور نصب می شود. این کانکتور برای متصل کردن دستگاه ها به منابع تغذیه و یا سیگنال تعبیه شده است. پچ کوردها در مراکز دارای و در پچ پنل ها برای فواصل کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای متصل کردن اجزای مختلف شبکه مانند پچ پنل ها، کامپیوتر و سوئیچ شبکه و غیره به کار می رود. علاوه بر این برای متصل کردن تجهیزات جهت انتقال صوت و تصویر استفاده می شود. پچ کوردها در انواع مسی و فیبر نوری تولید می شوند که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارند.

پچ کوردهای بلدن

پچ کوردهای بلدن

مزایایPatch Cord

استفاده از پچ کورد می تواند مزایای فراوانی داشته باشد که مهم ترین آن صرفه جویی در زمان است. زیرا پچ کوردها کابل های آماده ای هستند که می توان از آن ها استفاده کرد. سوکت زدن کابل ها به نیروی انسانی و ابزار نیاز دارد که استفاده از patch cord می تواند این نیاز را برآورده کند. اما فقط برای فواصل کوتاه و شبکه های کوچک کاربرد دارد و استفاده از آن برای شبکه های بزرگ موجب اتلاف وقت خواهد شد. از دلایل دیگر استفاده از پچ کوردها کاهش خطای انسانی در زمان سوکت زدن کابل است. سوکت کابلی که توسط دستگاه در کارخانه زده شده، قطعا منظم تر بوده و زیباتر از کابلی می باشد که توسط نیروی انسانی سوکت زده می شود. بنابراین استفاده از آن زیبایی بیشتری به محیط می بخشد.

از مزایای دیگر این کابل تنوع رنگی بالا می باشد که می توان برای هر نوع اتصالی از یک رنگ خاص استفاده کرد. بنابراین زمانی که شبکه دچار مشکل شد عیب یابی آن آسان تر خواهد بود. اندازه کوتاه این کابل ها موجب می شود تا به نسبت سایر کابل ها کمتر تحت تاثیر نویز قرار بگیرند.

پچ کوردهای کوتاه

پچ کوردهای کوتاه

 

تفاوت پچ کورد و کابل شبکه

پچ کورد ها معمولا از لحاظ میزان انعطاف پذیری و اندازه با کابل های شبکه تفاوت دارند. کابل های شبکه مسی در واقع یک کابل واحد هستند در حالی که پچ کوردها از رشته های مسی ساخته شده اند. بدین ترتیب افت سیگنال در پچ کورد ها، بیشتر از کابل های شبکه می باشد و به همین دلیل پچ کوردها در اندازه های کوچک تولید می شوند. پچ کوردها نوعی کابل آماده هستند که به راحتی می توان از آن ها برای متصل کردن هاب، سوئیچ و یا روتر استفاده کرد در حالی که کابل های معمولی را باید جهت استفاده سوکت زد. پچ کوردها، بسیار مناسب استفاده در شبکه های کوچک خانگی هستند زیرا دیگر نیازی به یک فرد ماهر جهت سوکت زدن و آماده کردن کابل نیست. بنابراین با وجود پچ کوردها ایجاد یک شبکه خانگی برای افراد مبتدی، بسیار آسان و راحت خواهد بود و دیگر مشکلی از جهت اتصالات به وجود نخواهد آمد.

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد