خرید و قیمت کابل رابط

اسپیناس کابل پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 10:06
خرید و قیمت کابل رابط
در این صفحه از سایت اسپینانس کابل می توانید برای خرید انواع کابلهای رابط اقدام نمایید و با قیمت مناسب کابل رابط VGA و کابل رابط HDMI و مدل های مختلف را مشاهده کنید در این صفحه با کیفیت ترین کابل های شبکه و انواع مختلف آن قابل مشاهده و انتخاب است.

در خرید کابل رابط گران ،عجله نکنید

خرید کابل رابط مناسب ،دغدغه شما هم هست؟؟ شناسایی انواع کابل های رابط و نحوه کارکرد آنها پیش از خرید کابل رابط، امری ضروری است. فاکتور اول هنگام خرید کابل های کاربردی، کیفیت آنها است. قیمت کابل در اغلب مواقع هیچ نقشی در کیفیت آن ایفا نمیکند‌. بهترین کابل رابط را نمی توان با ذکر نام شرکت تولید کننده معین نمود. بلکه خرید بهترین کابل نیازمند آنالیز روکش، سیم میانی و کانکتور آن است. خرید کابل رابط با توجه به کاربرد و متراژ مورد نیاز، بسیار حائز اهمیت است.  با توجه با اینکه اغلب فروشندگان مدل های متنوعی از کابل های رابط را به خریداران ارائه میدهند. امکان خرید مطلوب و به صرفه بسیار بالا است. به شرطی که از خرید رابط نزد دستفروش و فروشندگان غیر معتبر پرهیز گردد.

انواع کابل رابط کاربردی

انواع کابل رابط کاربردی

انواع کابل رابط کاربردی

خرید کابل رابط پچ کرد

خرید کابل رابط پچ کرد( patch cord), پس از شناسایی ویژگی های آن بسیار آسان میگردد. کابل پچ کرد ،همان کابل شبکه یا لان است، با این تفاوت که کوتاه تر و کاربردی تر است. رابط پچ کرد برای انتقال صوت و تصویر کاربرد گسترده دارد. این رابط ها در انواع cat 1 الی cat8 عرضه میشوند. تفاوت انواع آنها در سرعت انتقال و کیفیت صوت و تصویر است.

خرید کابل رابط hdmi

خرید کابل رابط یا hdmi با قابلیت هایی همچون چند رسانه ای با کیفیت HD همراه است. این مدل کایل در سال 2003 روانه بازار شد‌. هدف از خرید کابل رابط hdmi , انتقال و پخش فایل های صوتی و تصویری در تلویزیون و سایر پخش کننده ها است. ویژگی بارز این کابل, حفظ کیفیت فایل در زمان پخش آن است.

خرید کابل رابط vga

خرید کابل رابط vga به منظور اتصال تلویزیون ،کامپیوتر، پروژکتورها و مانیتور ها صورت میگیرد. رابط های vga پس از تولید کابل های جدید، کاربرد چندانی ندارند. اما درگاه اتصال آنها همچنان روی لوازم مختلف قابل مشاهده است.

مولفه های قابل توجه در خرید کابل رابط

مولفه های قابل توجه در خرید کابل رابط

مولفه های قابل توجه در خرید کابل رابط

خرید کابل رابط بدون تعیین فاکتورهای مدنظر امری نادرست است. اگر چه کاربرد کابل های رابط تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. اما مولفه های اساسی در خرید آنها مشابه است. کیفیت صدا و تصویر کابل hdmi اولین فاکتور خرید آن است که اطلاعات آن روی بسته بندی موجود است. کابل های دارای کیفیت 4k الی 8k باید متناسب با دستگاه مدنظر انتخاب شوند. سرعت انتقال کابل ها مولفه اساسی در میزان رضایت از خرید کابل رابط است. میزان سرعت مطلوب کابل های رابط مابین cat4 الی cat 8 است. تناسب طول کابل رابط با کاربرد آن بسیار حائز اهمیت است.  سیم های رابط اغلب در اندازه های 0.5 الی 10 متر تولید میشوند. همانگونه که آشکار است رابط های کوتاه برای اتصال دستگاه های نزدیک به هم، انتخاب مطلوب تری هستند. سیم های بلند برای استفاده در ادارات و محل کار مناسب هستند.

همچنین خرید کابل سوئیچینگ و خرید کابل آداپتور در میان صنایع مختلف رایج است.

عوامل موثر بر قیمت خرید کابل رابط از سیم مسی تا روکش آن

قیمت خرید کابل رابط تحت تاثیر عوامل متعددی است که طول کابل، فقط یکی از آن عوامل به شمار می آید. جنس سیم و مفتول مورد استفاده در ساختار کابل تعیین کننده قیمت و کیفیت محصول نیز به شمار می آید.  اغلب مفتول های مورد استفاده در کابل های رابط از جنس مس با ناخالصی های معین است.

در صورتی که از فلزات نامرغوب در رابط استفاده شود، قیمت نهایی آن کاهش می یابد. قیمت خرید کابل رابط به جنس لایه های پوشش دهنده کابل نیز بستگی دارد. بهترین نوع روکش، پلی اتیلن شفاف است. نحوه طراحی داخلی کابل نیز در قیمت و کارایی محصول موثر است.  نوع سوکت مورد استفاده در ساختار رابط نیز بر قیمت آن موثر است. نقش کشور سازنده کابل رابط نیز در قیمت نهایی محصول قابل چشم پوشی نیست. اغلب کابل های وارداتی نسبت به تولید داخل از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

ویژگی های کابل رابط خوب

عوامل موثر بر قیمت خرید کابل رابط از سیم مسی تا روکش آن

عوامل موثر بر قیمت خرید کابل رابط از سیم مسی تا روکش آن

خرید کابل رابط خوب علاوه بر کیفیت محصول، به تعیین اصولی کاربرد آن بستگی دارد. به عبارت دیگر انتخاب نادرست یک کابل سبب کاهش کارایی آن و عدم رضایت کاربر میگردد. برخی از ویژگی های یک کابل خوب شامل موارد ذیل هستند:

  • طراحی مناسب، یعنی قرارگیری صحیح سیم های داخلی درون شیلدهای محافظ
  • سیم های دارای روکش های نسبتا نرم و فاقد شکنندگی
  • سوکت های دارای طراحی استاندارد
  • کابل رابط های با طراحی 4k و بالاتر
  • کانکتور استاندارد
  • کابل های دارای بسته بندی مطلوب با درج ویژگی های اصلی محصول

قیمت مطلوب خرید کابل رابط با هر بضاعت مالی

قیمت خرید کابل رابط، مولفه ای متنوع است. قیمت انواع کابل رابط  به ویژگی های محصول و نیاز مشتری متنوع هستند. به طوری که کابل های دارای قیمت زیر ۲۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان نیز در بازار موجود هستند. این امر سبب خرید محصول با هر توان مالی شده است.

 به طور کلی تفاوت قیمت سیم های بلند نسبت به سیم های کوتاه دارای کیفیت یکسان کاملا آشکار است. قیمت کابل های رابط مولفه ای متغیر است. به گونه ای که بهتر است پیش از خرید کابل رابط نسبت به قیمت آن اطلاع حاصل نمود‌. آنچه که هویدا است، عدم کیفیت کابل های ارزان تر از قیمت معمول بازار است.

نکات مهم در خرید این کابل

خرید کابل رابط نیاز غیر قابل اجتنابی است که باید در مورد انجام آن اطلاعات کافی کسب نمود‌. گام اول در  خرید یک کابل مطلوب تعیین نوع و ویژگی های کابل مدنظر است. به طوری که نمی توان یک کابل با کیفیت 6k برای یک دستگاه دارای کیفیت 4k خریداری نمود.

گام دوم انتخاب فروشگاه معتبر جهت خرید محصول است. تعداد فروشگاه های حضوری و مجازی امکان خرید کالای معتبر را افزایش داده است. خرید از فروشگاه های دارای مشاوره رایگان امکان انتخاب مطلوب تر را فراهم میکند. پیش از خرید کابل رابط، نسبت به قیمت برندهای مختلف اطلاعات کافی کسب شود‌. تحریم های کشور ایران سبب کاهش واردات کابل های دارای برند معتبر شده است. علاوه بر تولیدات مرغوب داخلی می توان به محصولات برند های سلکسون، دتیک و کی نت پلاس اشاره نمود. جهت مقایسه قیمت ها می توان به سایت های معتبر مراجعه نمود.



 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد