خرید و قیمت کابل شبکه

اسپیناس کابل پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 09:59
خرید و قیمت کابل شبکه
خرید و قیمت کابل شبکه

در این صفحه از سایت اسپینانس کابل می توانید برای خرید انواع کابلهای شبکه اقدام نمایید و با قیمت مناسب کابل شبکه با تست و کابل شبکه بدون تست و مدل های مختلف را مشاهده کنید.

مقدمه

کابل شبکه از جمله تجهیزات و لوازمی است که شما به صورت کلی در موارد بسیار زیادی از آن ها استفاده می کنید. در این محصولات تنوع بسیار بالا بوده و باید در هنگام انتخاب آن ها نکات بسیار زیادی را مد نظر قرار داد.  با توجه به این تنوع بسیار بالا می توان به خوبی از این محصولات استفاده کرد. باید دقت داشت که برای شناسایی محصولات با کیفیت شاخص های مختلف را در نظر داشت. برای خرید انواع کابل شبکه مشخصات فنی بسیار زیادی وجود دارد که باید آن ها را به صورت ویژه ای بررسی نمود. کابل شبکه در حقیقت اسکلت و ساختار اصلی سیستم شما را تشکیل می دهند. این محصولات ارتباطات مورد نیاز را برقرار کرده و دارای سرعت انتقال های گوناگون هستند. این کابل ها از جهات مختلف دارای تنوع بوده و به خوبی قابل استفاده هستند. از لحاظ طول، رنگ و... می توان تنوع بسیار خوبی را مشاهده کرد.

 در این محصولات تنوع می تواند باعث به وجود آمدن کیفیت های مختلف نیز شود. شرکت ها و برند های بسیار زیادی این محصولات را تولید می کنند که باید با توجه به نیاز خود هر یک را انتخاب کنید. کابل شبکه که به لن نیز معروف می باشد برای موارد و مصارف بسیار گسترده ای قابل استفاده می باشد. اگر ویژگی های مربوط به این کابل ها را بدانید به راحتی می توانید بهترین کیفیت با یک قیمت مناسب را انتخاب کنید. فاکتور ها و مشخصه های بسیار زیادی در عملکرد این کابل ها تاثیر گذار می باشند که شما با توجه به این موارد می توانید خرید های بسیار خوبی را انجام دهید. در ادامه مهم ترین مشخصات فنی و ظاهری هر کابل شبکه را برا شما معرفی کرده و آن ها را شرح خواهیم داد. با این مشخصات می توانید کابل های بسیار با کیفیتی را برای مصارف خود پیدا کنید.

ساختار متنوع در این محصولات

ساختار متنوع در این محصولات

مشخصات کابل شبکه

قبل از اینکه با انواع کابل های شبکه آشنا شوید ابتدا باید درباره مشخصات این محصولات اطلاعاتی را کسب کرد. یک کابل شبکه تنها برای شبکه های لن به کار نرفته و می توان برای اتصال انواع مودم های خانگی و در هر جایی که قرار است اتصال به اینترنت ایجاد شود استفاده کرد. امروزه استفاده از وای فای بسیار رایج شده است اما در نظر داشته باشید که اتصال به وسیله کابل بسیار مطمئن تر و قوی تر از شبکه وای فای می باشد. در این مورد هیچگونه محدودیتی در فاصله نخواهید داشت و به راحتی به مودم متصل می شوید. اگر کابل درستی را انتخاب کرده باشید از حداکثر سرعت موجود برای اتصال به اینترنت استفاده خواهید کرد.

 کابل های شبکه دارای مشخصات فنی و ظاهری بسیار زیادی می باشند. از این مشخصات می توان به نوع کابل، سرعت، روکش، هادی، مقاومت، انعطاف، رنگ و قیمت اشاره کرد. این موارد را می توان به عنوان مهم ترین مشخصات برای کابل شبکه در نظر گرفت. با توجه به این مشخصات و بررسی هر یک از آن ها می توان بهترین کیفیت را دریافت نمود. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در این محصولات داشته باشید در ادامه انواع کابل های شبکه را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 دسته بندی های مختلف

دسته بندی های مختلف

انواع کابل شبکه و ویژگی های آن ها

همانطور که اشاره شد برای اینکه یک کابل شبکه با کیفیت را داشته باشید باید مشخصاتی را در نظر داشته باشید. در این میان شناخت انواع کابل های شبکه می تواند به شما در انتخاب بسیار کمک کند. در ادامه به معرفی کابل های لن پرداخته و ویژگی های بارز در هر کابل را برای شما شرح خواهیم داد.

  • کابل Cat3: این مدل را به عنوان اولین مورد می توان معرفی کرد. امروزه استفاده از این مدل تقریبا منسوخ شده است. این نوع از کابل اترنت برای سیستم های تلفن دو طرفه کاربرد داشته و حداکثر فرکانس کاری آن ها 16 هرتز بود. می توان از این کابل ها برای سیستم های هشدار نیز استفاده نمود.
  • Cat5: این کابل ها را به عنوان اصلی ترین کابل های شبکه می شناسند. در این محصولات می توان سرعت 10 تا 100 مگابیت بر ثانیه را به خوبی مشاهده نمود.
  • Cat5E: این مدل را می توان جایگزین مدل قبل هم رده خود دانست. از نظر فیزیکی این مدل با CAT5 هیچگونه تفاوتی ندارد. در این کابل شما می توانید پهنای باند 100تا 250 مگاهرتز را در اختیار داشته باشید. تداخل و نویز در این کابل بسیار کمتر بوده و تا سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه را نیز می توان مشاهده نمود.
  • Cat6: این محصول نسبت به نسل قبل از خود پیشرفت چشم گیری داشته و سرعت 1گیگابیت را به خوبی انتقال می دهد. ضخامت این کابل بیشتر از Cat5E بوده و دارای فرکانس کارای 250 مگاهرتز است.
  • Cat6a: این کابل نسبت به هم رده خود دارای 500 مگاهرتز پهنای باند بوده و سرعت 10 برابری را نیز برای انتقال داده در اختیار دارد. پوسته و عایق این کابل به نسبت ضخیم تره و تداخل ها را به خوبی از بین می برد. باید در نظر داشت که این ضخامت بر انعطاف پذیری کابل نیز اثر گذار بوده است.

 تعداد زیادی از دو زوج ها 

تعداد زیادی از دو زوج ها

                                                                                    

نوع هادی

یکی از مهم ترین موارد در کابل شبکه که باید به آن توجه داشته باشید، نوع و کیفیت هادی به کار رفته می باشد. در این محصولات به صورت کلی می توان دو نوع هادی را مورد استفاده قرار داد. هادی های جامد و رشته ای از جمله مهم ترین متریال های به کار رفته می باشند. در هر هادی می توان ویژگی های خاصی را مشاهده کرد. در هادی های جامد به راحتی و بدون هیچگونه افت در سیگنال می توان تا فواصل طولانی اطلاعات را انتقال داد. در صورتی که این محصولات انعطاف خوبی را ندارند. در محصولات رشته ای نیز شما به راحتی می توانید در داخل ساختمان به دلیل انعطاف بالا از آن ها استفاده کنید. کابل های جامد بیشتر برای فضاهای باز استفاده شده و دوام خوبی را نیز از خود نشان می دهند.

نوع روکش و شیلد

در کابل شبکه یکی از مهم ترین موارد که شما باید به آن توجه داشته باشید روکش کابل است. نوع و کیفیت روکش کابل می تواند نشان دهنده طول عمر کابل باشد. در انواع کابل های موجود به راحتی می توان تنوع روکش را نیز مشاهده کرد. در این محصولات روکش ها بسیار با اهمیت می باشند. کیفیت در روکش و شیلد موجود می تواند از نویز و تداخل های مختلف جلوگیری کند. با توجه به این موضوع در نظر داشته باشید که کیفیت این روکش ها برای شما و در شبکه ایجاد شده می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

   کابل شبکه لگراند

 کابل شبکه لگراند

 



 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد