معرفی کابل تصویر و کابل ترکیبی زیمنس

اسپیناس کابل جمعه 2 دی 1401 - 23:47
معرفی کابل تصویر و کابل ترکیبی زیمنس
معرفی کابل تصویر و کابل ترکیبی زیمنس
برند زیمنس در چهار زمینه ی انرژی، پزشکی، صنعتی و زیر ساخت های شهری فعالیت می کند. این شرکت محصولات و تجهیزات گسترده ای در زمینه برق و الکترونیک تولید می کند و یک برند معتبر جهانی به حساب می آید.

تجهیزاتی که زیمنس تولید می کند در چهار دسته قرار می گیرند. این محصولات شامل محرک ها، تجهیزات مربوط به کارخانه ها و کارگاه های صنعتی، تجهیزات مربوط به روشنایی در پزشکی و تجهیزات مربوط به حمل و نقل می باشد. تجهیزاتی که این شرکت تولید می کند بسیار با کیفیت و کاربردی می باشد و نتیجه سال ها تلاش و تحقیق و مطالعه است.

کابل ترکیبی زیمنس یکی از انواع تجهیزاتی است که این برند تولید کرده و از آن بیشتر در سیستم دوربین های مدار بسته استفاده می شود. لذا سیستم مدار بسته جهت انتقال تصاویر به این کابل ها نیاز دارد. این کابل ها در اندازه های 60 تا 70 متری تولید می شوند و برای مسافت های کوتاه مناسب هستند.

کابل تصویر برخلاف کابل ترکیبی فقط از یک کابل کواکسیال rg59 ساخته شده است که وظیفه ی آن انتقال تصویر می باشد. این کابل در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود که ویژگی های هر یک با دیگری متفاوت است.

کابل های تصویر زیمنس

کابل های تصویر زیمنس

کابل ترکیبی چیست؟

کابل ترکیبی متشکل از یک سیم برق و یک کابل کواکسیال rg59 می باشد. این کابل به جهت انجام دو عمل تامین برق و انتقال تصویر، در دوربین های مدار بسته استفاده می شود. از این کابل ها، در ادارات و مراکز بزرگ استفاده نمی شود زیرا در فضا هایی با متراژ بالا کارایی خود را از دست می دهند. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این کابل ها سهولت در کابل کشی است. زیرا برای تامین برق دیگر نیازی به کابل کشی اضافی ندارید و این ویژگی هزینه های شما را کاهش خواهد داد. اما همانطور که در سطر های بالایی اشاره شد برد کمی دارند و برای فضاهای کوچک مناسب هستند. این کابل ها در سه نوع تولید می شوند.

نوع اول کابل ترکیبی با مغزی مسی، شیلد آلومینیومی، برق آلومینیوم است. نوع دوم کابل های ترکیبی با مغزی مسی و شیلد مسی و برق آلومینیومی می باشد.

نوع سوم هم کابل ترکیبی با مغزی مسی و شیلد مسی و برق آلومینیوم است. از مزایای این کابل ها می توان به پهنای باند گسترده، ظرفیت بالا، آسیب پذیری کم و دوام بالا اشاره کرد. همچنین پایین بودن هزینه های نگهداری، ارسال دیتا تا 500 متر بدون استفاده از repeater از مزایای دیگر آن است.

کابل های ترکیبی زیمنس

کابل های ترکیبی زیمنس

کابل تصویر چیست؟

کابل تصویر در واقع کابل کواکسیال دوربین های مدار بسته می باشد که فقط شامل کابل RG59 می شود. قطر مغزی این کابل ها بین 1.2 تا 1.8 می باشد. جنس مغزی این کابل ها، می تواند آلومینیوم و یا مس باشد که در اطراف آن یک محافظ از جنس پلاستیکی وجود دارد و رنگ آن معمولا شفاف است. بعد از این لایه ی شفاف یک لایه به صورت بافته شده وجود دارد که وظیفه ی دفع نویز را بر عهده دارد. در آخر هم یک لایه به نام pvc کل کابل را در برگرفته و از آن در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند. این کابل ها دارای محدودیت فاصله تا 500 متر هستند و در صورتی که به انتقال سیگنال بیش از این مسافت نیاز دارید، می توانید از تقویت کننده استفاده کنید.

کابل های ترکیبی

کابل های ترکیبی

مزایا و معایب کابل ترکیبی

استفاده از کابل ترکیبی قطعا مزایا و معایبی دارد که در این بخش آن ها توضیح خواهیم داد. مهم ترین مزیت این کابل ها مقرون به صرفه بودن آن ها و کاهش هزینه به جهت عدم نیاز به کابل برق می باشد. به همین دلیل تعداد کابل ها کم شده و فضای کمتری هم اشغال خواهد کرد. در کابل های ترکیبی به دلیل اینکه دو کابل RG59 و کابل برق یکی شده اند کیفیت کابل پایین آمده است. در واقع به جهت یکی شدن دو کابل، تصویر گاها با نویز همراه می شود. در این کابل ها ولتاژ به شدت پایین می آید و برای روشن نگه داشتن دوربین هایی که در فاصله ی دوری قرار دارند باید ولتاژ آداپتور مرکزی را بالا ببرید. البته این کار موجب آسیب دیدن دوربین هایی می شود که در فاصله ی نزدیک قرار دارند.

برای کاهش هزینه های تولید این کابل، از به کار بردن شیلد آلومینیومی در ساختار آن اجتناب می شود که این کار باعث تضعیف آن در برابر نویز خواهد شد. از کابل های ترکیبی در پروژه هایی با مسافت بالا نمی توان استفاده کرد. زمانی که کابل کشی دوربین ها در یک مسیر باشد از این کابل ها استفاده نمی شود. زیرا کابل ها، حجیم شده و از مسیر و لوله ی مورد نظر عبور نمی کنند و یا اگر هم عبور کنند تحت فشار قرار می گیرند. همچنین زمانی که می خواهید دو کابل موجود در آن را از یکدیگر جدا کنید امکان پارگی یکی از آن ها وجود دارد. با پاره شدن یکی از دو سیم در روند کار اختلال ایجاد خواهد شد.

کابل کواکسیال ترکیبی

کابل کواکسیال ترکیبی

 

مشخصات کابل دوربین مدار بسته rg6 زیمنس

این کابل یکی از انواع کابل های کواکسیال می باشد که تمام مس بوده و در پروژه هایی که محل آن ها حساس و خطرناک است استفاده می شود. کابل rg6 دارای یک مغزی و یک شیلد و دو فویل بوده و امپدانس آن 75 اهم می باشد. این کابل ها در آنتن دیجیتال خانگی، سیستم های مدار بسته و تلویزیون کاربرد دارد. همچنین طول آن 500 متر می باشد و روکشی از جنس pvc از آن محافظت می کند.

انواع محصولات زیمنس

برند زیمنس به غیر از کابل ترکیبی انواع محصولات برق صنعتی را هم تولید می کند. از تولیدات این برند می توان به مانیتور صنعتی اشاره کرد که با استفاده از آن سیستم اتوماسیون را کنترل می کنند. مورد بعدی لوگو می باشد این محصول هم نوعی کنترل کننده است. کنتاکتور جهت قطع و وصل کردن از راه دور مدار های قدرت کاربرد دارد. کلید هوایی جهت محافظت از شبکه کاربرد دارد. این شرکت تجهیزات بسیاری از این قبیل تولید می کند که هر یک کاربرد ویژه ای دارند.

 

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد