معرفی کابل تصویر زیمنس

اسپیناس کابل جمعه 2 دی 1401 - 23:35
معرفی کابل تصویر زیمنس
معرفی کابل تصویر زیمنس
کابل تصویر زیمنس یکی از محصولات شرکت زیمنس می باشد که وظیفه ی انتقال تصویر را بر عهده دارد. شرکت زیمنس از جمله شرکت های صنعتی معتبر در جهان می باشد که خدمات بیشماری را در زمینه فنی و مهندسی به مردم جهان ارائه کرده است.

این برند با داشتن سابقه ی طولانی بیش از 170 سال در زمینه ی مهندسی از همتایان خود پیشی گرفته است. تجهیزاتی که زیمنس تولید می کند بسیار گسترده بوده و در زمینه های صنعت، انرژی و سلامت فعالیت می کند. تولیدات این شرکت از لحاظ کیفیت بالاتر از تولیدات مشابه برند های دیگر می باشد و از به لحاظ قیمت هم منصفانه است.

کابل تصویر در سیستم های مدار بسته ی آنالوگ کار انتقال تصویر را از دوربین مدار بسته به دستگاه های ضبط و یا پخش انجام می دهد. این کابل در واقع یکی از انواع کابل های کواکسیال است و نام آن rg59 می باشد. جالب است بدانید کابل های تصویر از لحاظ ساختار شبیه کابل های تلویزیون هستند و فقط در قطر مغزی و اندازه شیلد تفاوت دارند.

کابل های تصویر سیستم های مدار بسته

کابل های تصویر سیستم های مدار بسته

مشخصات کابل RG-59

RG-59 دارای مغزی به قطر 1.2 تا 1.8 میلی متر می باشد که جنس آن می تواند از آلومینیوم و یا مس باشد. حول مغزی این کابل را یک لایه ی پلاستیکی پوشانده که جنس آن از فوم است و دارای رنگی شفاف می باشد. بعد از این لایه ی پلاستیکی یک لایه ی دیگر نیز به شکل بافته شده وجود دارد که وظیفه ی آن جذب نویز است. در آخر هم یک لایه به نام PVC کابل را می پوشاند و از کابل در برابر عوامل محیطی محافظت می کند. این کابل ها دارای محدودیت مسافت هستند و تا 500 متر را پشتیبانی می کنند. میزان میرایی این کابل ها در فواصل مختلف را تولید کننده کابل در یک جدول به شما ارائه می دهد.

مزایای کابل تصویر

کابل تصویر دارای ظرفیت انتقال بالایی می باشد و امنیت بالایی هم دارد. این کابل ها در برابر عوامل مخرب خارجی بسیار مقاوم هستند و هزینه های نگهداری آن ها پایین می باشد. کابل های تصویر قابل استفاده در سیستم های آنالوگ بوده و هزینه های توسعه ی آن ها پایین است. پهنای باند نسبتا وسیعی داشته و به راحتی می تواند سیگنال های تصویر را منتقل کند.

کابل های آر جی

کابل های آر جی

انواع کابل های مورد استفاده در سیستم های مدار بسته آنالوگ

کابل هایی در سیستم های مدار بسته استفاده می شود کابل کواکسیال RG-59، RG-58، RG6، RG-11 می باشد. در این کابل ها منظور از R همان فرکانس است و  منظور از G شماره ی آن می باشد.

در بین کابل های RG کابل RG-59 از همه معروف تر می باشد. عدد 59 در نام این کابل نشانده ی قطر این کابل بوده که برابر 0.59 است. این کابل ها برای دوربین های مدار بسته ی ساختمان های مسکونی و رستوران ها و هتل ها کاربرد دارد. در واقع برای مکان های کوچک سر پوشیده بسیار ایده آل می باشد و مسافت های کوتاه را پشتیبانی می کند. کابل های RG-58 یکی از انواع کابل های کواکسیال دوربین مدار بسته است که مغزی آن شامل چند رشته بوده و شیلد دار است. عملکرد این کابل ها مشابه کابل های آر جی 59 می باشد و به دلیل اینکه مغزی آن متشکل از چند رشته است، انعطاف بالایی دارد. کابل های RG-58 به دلیل انعطاف پذیر بودن مغزی بیشتر در آسانسور ها استفاده می شوند.

اگر از RG-59 در کابین آسانسور استفاده شود ممکن است با حرکت های متعدد آسانسور مغزی آن بشکند. کابل RG6 متشکل از مس و آلومینیوم بوده و بسیار سنگین است. همچنین برای فواصل بالای 300 متر مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند تا 500 متر را پشتیبانی کند. این نوع کابل برای کاربری های داخل ساختمان مناسب نیست و باید در نقاط مختلف شهر و ادارات استفاده شود. کابل RG-11 قوی تر از سایرین بوده و مسافت های طولانی تا 900 متر را پشتیبانی می کند. از این کابل ها در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ استفاده می شود.

کابل سیامی

کابل سیامی

کابل سیامی یا Siamese cables

کابل های سیامی مانند کابل های ترکیبی همزمان هم دیتا را منتقل کرده و هم انرژی مورد نیاز دوربین های مدار بسته را  تامین می کنند.

این کابل ها ترکیبی از کابل RG-59  و 2/18 هستند که کابل rg59 برای انتقال تصویر است و کابل 2/18 برای تامین برق می باشد.

 

نحوه ی انتخاب کابل برای دوربین های مدار بسته

برای انتخاب کابل تصویر یا هر کابل مورد نیاز دیگر برای دوربین های مدار بسته، باید به موارد و نکات گوناگونی توجه شود تا خللی در کار دوربین مدار بسته ایجاد نشود. برای انتخاب کابل مورد نظر خود در ابتدا باید بدانید شما به چه سرعتی در انتقال اطلاعات نیاز دارید. اگر کابل را برای خانه می خواهید نیازی به انتقال اطلاعات با نرخ بالا ندارید. ولی اگر برای سیستم مدار بسته بیمارستان می خواهید باید کابلی با سرعت بالا تهیه کنید. از موارد دیگری که در انتخاب کابل تاثیر گذار است فاصله ای می باشد که کابل باید طی کند. تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع کابل بیشتر به توان مالی خریدار بستگی دارد. لذا ابتدا با انواع کابل آشنا شوید و سپس گزینه ای را که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

اگر از دوربین های مدار بسته پیچیده استفاده می کنید باید کابل هایی که انتخاب می کنید به همان اندازه پیچیده و گران باشد. از موارد مهم دیگر، نوع برند در کابل می باشد لذا کیفیت برند می تواند در انتخاب کابل تاثیر گذار باشد. در آخر باید کابلی را انتخاب کنید که امنیت و یکپارچگی داده در آن رعایت شود و در برابر سیگنال، نویز و عوامل مخرب خارجی مقاوم باشد.

کابل های تصویر زیمنس

کابل های تصویر زیمنس

عوامل موثر در قیمت کابل تصویر

عوامل متعددی در قیمت انواع کابل دوربین مدار بسته به خصوص کابل تصویر تاثیر گذار می باشد. اولین مورد، مواد اولیه ای است که در ساخت کابل ها مورد استفاده قرار گرفته و نقش مهمی در تعیین قیمت آن ها ایفا می کند. مورد بعدی جنس مغزی و شیلد است که می تواند از مس یا آلومینیوم باشد و قیمت هر یک با دیگری متفاوت است. مورد آخر هم برند تولید کننده کابل می باشد که می تواند موجب تفاوت قیمت کابل ها شود.

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد