کابل فیبر نوری فوجی کورا

اسپیناس کابل پنجشنبه 1 دی 1401 - 22:36
کابل فیبر نوری فوجی کورا
کابل فیبر نوری فوجی کورا
کابل فیبر نوری انواع مختلفی دارد و در اندازه های متفاوتی تولید می شود که ویژگی هر یک با دیگری متفاوت است. تفاوت در ویژگی ها کاربری و عملکرد کابل را هم تغییر می دهد.

علاوه بر این برندی که کابل را تولید می کند بسیار مهم است زیرا در میزان کیفیت کابل تاثیر گذار است.

یکی از این برندها  برند فوجی کورا می باشد که انواع مختلف کابل ها را جهت استفاده های گوناگون، تولید و عرضه می کند. این برند نه تنها در زمینه کابل های نوری بلکه در زمینه ساخت تجهیزات برقی بسیار فعال بوده و محبوب است. برند فوجیکورا یک مجموعه منسجم و کارآمد در زمینه تولید و توزیع انواع کابل و سخت افزار های برقی می باشد که کیفیت کابل های آن بسیار عالی است.

فیبر نوری

فیبر نوری

برخی کابل های فیبر نوری برند فوجی کورا

کابل فیبر نوری دراپ 2 کور indoor برای استفاده در محیط ساختمان ها بسیار مناسب است. از انواع کابل فیبر نوری داخلی شامل GJFJV، GJFDBV، GJFFBZY، GJFJBV است. کابل دراپ 2 کور indoor  دما و تداخلات را بیشتر تحمل می کند زیرا باید در برابر آتش مقاوم باشد. حتی در صورت آتش سوزی و سوختن کمتر از کابل های دیگر دود تولید می کند. این کابل ها دارای انعطاف زیادی هستند و به خوبی خم شده و نصب می شوند.

ویژگی های کابل فیبر نوری 2 کور indoor به شرح زیر است. شامل ترکیب لوزتیوپ استاندارد ، دارای محافظ جهت در امان ماندن از خطرات و عوامل محیطی و کیفیت و دوام بالا است. همچنین کاربرد این کابل ها برای شبکه محلی LAN، شبکه پردازش دیتا، ابزارها، نصب ابتدایی یا اولیه می باشد. دراپ 2 کور کابل فیبرنوری FTTH است و کمترین اصطکاک را در هنگام نصب دارد. همچنین از پلاستیک های تقویت شده برای برای بالا بردن مقاومت آن استفاده می شود و بسیار وزن سبکی داشته و قطر کمی دارد. پایین بودن وزن و قطر آن موجب می شود تا بار آن تجهیزات را تحت فشار قرار ندهد.

فیبر نوری

فیبر نوری

کابل دراپ فیبر نوری فوجی کورا  4 کور indoor

کابل دراپ فیبر نوری فوجی کورا  4 کور indoor یکی دیگر از محصولات فوجیکورا می باشد که ویژگی های آن به شرح زیر است. این کابل دارای روکش lszh است و در آتش سوزی دود کمی ایجاد کرده و از انتشار گاز سمی در محل آتش سوزی جلوگیری می کند. همچنین این کابل دارای 4 هسته می باشد و بسیار مناسب استفاده در داخل ساختمان است. کابل دراپ 4 کور indoor دارای قطر 3*2 میلی متر است و وزن آن 9 کیلو می باشد. این کابل از برند فوجیکورا و از نوع indoor است که در بازار با این مشخصات به فروش می رسد و افراد حرفه ای جهت استفاده در تجهیزات شبکه آن را خریداری می کنند.

انواع کابل فیبر نوری از لحاظ نحوه قرار گرفتن تار ها

کابل فیبر نوری از لحاظ مکانیزم بافرینگ یا نحوه قرار گرفتن تار ها به سه دسته تقسیم می شود. این تقسیم بندی شامل indoor، outdoor، indoor & outdoor می شود. کابل های indoor  یا tight buffer جز آن دسته از کابل هایی هستند که برای استفاده در داخل ساختمان تولید شده اند. پوشش یا محافظ داخل این کابل ها tight buffer است و شامل رشته های نخی می باشد که حول کابل پیچیده شده اند. قطر این پوشش یا محافظ 900 میکرو متر می باشد که به صورت مستقیم روی فیبر قرار گرفته و آن را از صدمات خارجی محافظت می کند. از مزیت های دیگر این پوشش انعطاف پذیر کردن کابل است که موجب استفاده راحت از این کابل در کاربرد های مختلف می شود. کاربرد این فیبر نوری در کابل کشی های افقی، کابل تجهیزات و پچ کورد ها می باشد.

کابل فیبر نوری outdoor شامل پوششی از نوع outdoor است و بیشتر در خارج از ساختمان و فضای باز کاربرد دارد. در پوشش این کابل ها  رشته های فیبر نوری در یک پوشش پلاستیکی به گونه ای قرار می گیرند که به راحتی حرکت کنند. همچنین فضای آزاد ممکن است باعث نفوذ رطوبت شود و لذا جهت جلوگیری از این اتفاق فضا ها را با ژل تیروکس پر می کنند. به دلیل منعطف بودن رشته های فیبر نوری در این نوع کابل، ضربه های وارده از محیط اطراف در ایمنی کابل تاثیری ندارد. به همین جهت از این کابل ها در مکان هایی که ممکن است کابل تحت فشار قرار بگیرد استفاده می شود.

فیبر نوری

فیبر نوری

indoor & outdoor

کابل فیبر نوری indoor & outdoor طوری طراحی شده که تمام ویژگی های دو کابل قبلی را دارد و دارای انواع متفاوتی می باشد. نوع اول steel wire armored است که برای استفاده در تونل، داکت، شیار کاربرد دارد و دفن می شوند. نوع دوم mini-breakout می باشد که برای استفاده در backbone و کابل کشی های افقی کاربرد داشته و دفن نمی شوند. همچنین از این کابل ها مانند نوع قبلی در تونل، داکت، شیار استفاده می شود. نوع سوم anti-rodent است که کاربرد آن دقیقا مشابه کابل نوع دوم می باشد و این کابل ها هم دفن نمی شوند.

تفاوت ها و شباهت های کابل indoor , outdoor

شباهت های این کابل ها شامل موارد زیر می باشد.

  • از هر دو کابل جهت طراحی شبکه استفاده می شود.
  • هر دو کابل دارای انواع مختلفی هستند اما مدل های آن ها مشابه است.
  • هر دو کابل از هشت زوج سیم پیچ خورده ساخته شده اند.
  • هر دو کابل دارای انواع کابل در مدل های مختلف اما با ظاهری یکسان هستند.
  • در هر دو نوع کابل انواع مدل ها ممکن است دارای پوشش های یکسان pvc باشند.

تفاوت های این کابل ها شامل موارد ذیل است.

  • نوع outdoor برای استفاده در خارج ساختمان طراحی شده در حالی که نوع indoor برای استفاده در داخل ساختمان است.
  • قطر نوع outdoor بزرگتر از نوع indoor می باشد و در واقع ضخیم تر است.
  • هزینه های نصب و نیروی انسانی کابل outdoor بالاتر از کابل indoor است.

با توجه به مواردی که گفته شد شما می توانید به سه طریق میزان ضخامت، قیمت و از طریق نیروی آشنا و ماهر، کابل indoor و outdoor را تشخیص دهید. همچنین قبل از خرید به ویژگی های پروژه خود توجه نمایید تا بتوانید بهترین کابل را برای شبکه خریداری نمایید.

فیبر نوری

فیبر نوری

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد