کابل فیبر نوری نکسان

اسپیناس کابل پنجشنبه 1 دی 1401 - 23:22
کابل فیبر نوری نکسان
کابل فیبر نوری نکسان
کابل های فیبر نوری در انواع و اندازه های متنوعی توسط برند های مختلف تولید می شوند که همه آن ها با بالا بردن کیفیت فیبر های نوری سعی در جلب مشتری دارند. یکی از برند های معروفی که در این حوزه بسیار فعال است برند نکسان می باشد.

این برند انواع مختلف فیبر های نوری را با قیمت و کیفیتی مناسب تولید و عرضه می کند.

کابل فیبر نوری نکسان به جهت کیفیت و قیمت مناسبی که دارد در انواع indoor و outdoor و به صورت سینگل مود و مالتی مود تولید می شود. لذا مشتریان این محصول می توانند با توجه به نیاز پروژه خود از انواع این کابل ها استفاده نمایند. همچنین برند نکسان انواع فیبر های نوری کور 24 را در نمونه های 2012 و 406 در بازار ایران به فروش می گذارد. لذا برای کسب اطلاع از قیمت های روز این برند می توانید نسبت به دریافت پیش فاکتور فروش از طریق نمایندگی ها اقدام نمایید.

فیبر های نکسان

فیبر های نکسان

انواع کابل های فیبر نوری

کابل های فیبر نوری در سه نوع خاکی، کانالی و هوایی تولید می شود که هر یک ویژگی ها و ساختار مختص به خود را دارد. کابل خاکی obuc جز کابل های outdoor هستند که به صورت مستقیم در خاک دفن می شوند. به همین جهت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کابل کانالی ocuc دارای ساختاری خشک و بدون ژله است که در مقابل نفوذ رطوبت بسیار مقاوم می باشد. این کابل دارای یک لایه محافظ می باشد که مقاومت آن را افزایش می دهد. کابل کانالی به وسیله پلی واتر در داکت و ساب قرار داده می شود. کابل هوایی ossc برای نصب در بیرون استفاده می شود مانند دکل ها و تیر های چراغ برق. هزینه نصب کابل هوایی به نسبت خاکی کمتر می باشد زیرا روی تیر هایی که از قبل وجود داشته نصب می شوند و مسیر جدیدی را برای نصب آن حفر نمی کنند.

کابل فیبر نوری  ocfc

کابل های فیبر نوری کانالی یکی از انواع کابل های outdoor هستند که در مجاری و کانال ها قرار می گیرند. این کابل ها مانند کابل های خاکی در برابر حشرات و سایر حیوانات مقاوم نیستند به همین جهت مناسب دفن در خاک نمی باشد. این کابل ها بر اساس لوزتیوپ هستند و در دو نوع خشک و ژله ای تولید می شوند. نام کابل کانالی برگرفته از optical conduit filled cable است که از نوع ژله ای می باشد. این نوع کابل در شبکه های شهری و مراکز مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این کابل شامل موارد فوق می باشد. ماده مستحکم مرکزی، حفاظ ماده مرکزی، فیبر نوری، لوز تیوب، ژله ی سرد، فیلتر در صورت نیاز، ژله ی گرم، نوار های پلی استر، عنصر استحکام بخش میانی، محافظ داخلی از جنس ldpe، نوارهای آلومینیوم که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت استفاده می شود، محافظ خارجی از جنس hdpe.

فیبر های نوری

فیبر های نوری

کابل فیبر نوری ocuc

نام این کابل های فیبر نوری برگرفته از optical conduit unfilled cable است که ساختار آن با ocfc تفاوت چندانی ندارد. این نوع کابل بدون ژله می باشد و خشک است و به جای ژله از نخ و نوارهای جاذب جهت مقاوم شدن کابل استفاده می شود. کابل های ocuc دارای یک محافظ می باشند.

ساختار این کابل ها به صورت زیر است. ماده مقاوم مرکزی، محافظ ماده مقاوم، نخ های جاذب، فیبر نوری، لوز تیوب، ژله ی سرد، فیلتر، نوار های جاذب رطوبت، عنصر مقاوم میانی، محافظ بیرونی.

تفاوت کابل های ocfc  و ocuc

این کابل ها در منهول ها و سینی ها کاربرد دارد و در محیط هایی که حشرات و حیوانات زیادی در آن جا باشد کاربرد ندارند. تفاوت مهم این کابل ها در وجود و عدم وجود ژله می باشد. وجود ژله کابل را در برابر رطوبت مقاوم می سازد و کابل ها را انعطاف پذیر می کند. اما در صورت عدم وجود ژله حتما باید نوار جاذب رطوبت وجود داشته باشد تا مقاومت کابل را افزایش دهد.

کابل فیبر نوری obfc

نام کابل فیبر نوری obfc برگرفته از optical buried filled cable می باشد که به معنای کابل ژله ی فیلد خاکی است. این کابل ها از نوع outdoor هستند و در شبکه ی زیرساخت و مخابرات راه دور و شبکه های بین شهری کاربرد دارند. تعداد رشته ی موجود در این کابل ها 12 تا 144 رشته است اما کابل های معمولی 12، 24 و 48 کور فیبر دارند. این کابل ها دارای ژله هستند که با ورود به آب مشکلی از جهت نفوذ رطوبت پیش نخواهد آمد. اما به دلیل وجود ژله کار با آن ها سخت خواهد بود و برای پاک کردن ژله های موجود در آن باید از گازوئیل استفاده کرد. علاوه بر این، ژله موجود در این کابل ها با گذشت زمان دچار تغییراتی می شود که باعث تولید گاز های سمی و مضر برای فیبر خواهد شد. ساختار این کابل به صورت زیر است.

فیبر نوری، ژله، لوزتیوب، ماده مستحکم مرکزی، ژله، محافظ داخلی، ژله، نوار های پلی استر، ماده استحکام بخش میانی، نوار های استیل، محافظ خارجی.

فیبر های نوری

فیبر های نوری

کابل های obuc

نام این کابل ها برگرفته ازcable  optical unburied filled است که به معنای کابل خشک خاکی می باشد. این کابل ها عملکردی مشابه obfc دارند ولی در ساختار آن ها به جای ژله از نخ و نوار های جاذب استفاده می شود. نخ و نوار های جاذب در این نوع کابل ها  دیگر مشکلات ژله را نخواهد داشت و از نفوذ رطوبت جلوگیری خواهد کرد. زیرا ژله باعث می شد که بعد از گذشت زمان گاز های مضر فیبر را دچار مشکل کند. ساختار فیبر obfc موارد زیر را شامل می شود.

فیبر نوری، ژله ی تیگزوتروپیک، لوزتیوپ، ماده مقاوم مرکزی، نخ های جاذب رطوبت که حول عنصر مرکزی کشیده شده اند، نوار های جاذب رطوبت، محافظ داخلی، نوار های استیل آمور، محافظ بیرونی و ریپ کورد ها.

تفاوت کابل های obfc و obuc

تفاوت این کابل ها در واقع در وجود و عدم وجود ژله می باشد که obfc دارای ژله است و obuc خشک می باشد. برای انتخاب کابل های فیبر نوری لازم است ابتدا مکان پروژه را مشخص کنید تا بتوانید یکی از انواع آن را انتخاب نمایید. سپس با مقایسه موارد مشابه بهترین کابل را تهیه کنید.

فیبر های نوری

فیبر های نوری

 

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد