معرفی چسب برق تایگر و ساگا

اسپیناس کابل جمعه 2 دی 1401 - 23:27
معرفی چسب برق تایگر و ساگا
معرفی چسب برق تایگر و ساگا
چسب برق یکی از انواع چسب های نواری می باشد که به عنوان عایق سیم های برق مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب های نواری در انواع متفاوت با رنگ های مختلف تولید می شوند که هر یک کاربرد خاصی دارد.

این چسب ها به غیر از عایق سیم های برق، برای چسباندن اشیاء به یکدیگر استفاده می شود و قابل نوشتن می باشد. چسب های نواری برق توسط برند های مختلفی همچون تایگر و ساگا تولید می شوند که دارای کیفیت و ضخامت خوبی هستند.

چسب برق تایگر دارای قدرت کشسانی بالایی می باشد که در رنگ بندی های متفاوتی در بازار به فروش می رسد. این چسب های نواری را می توان تا آن جا که امکان دارد کشید و روی اشیاء چسباند. پهنای این چسب ها 18 میلی متر بوده و طول آن 914 سانتی متر می باشد و  بسیار مناسب کار های سیم کشی ساختمان است.

چسب برق ساگا یکی از چسب هایی است که بسیار در سیم کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. همچنین به دلیل قدرت چسبندگی بالایی که دارد برای چسباندن اشیاء به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این از این چسب های نواری برای عایق سیم ها نیز استفاده می شود زیرا جریان الکتریسیته را از خود عبور نمی دهند.

برای تهیه چسب نواری برق از برند هایی مانند تایگر و ساگا استفاده نمایید زیرا دارای قدرت چسبندگی بالایی می باشند. همچنین عایق برق، مقاوم در برابر آتش سوزی، دارای تنوع رنگی، مانع برق گرفتگی و دارای کیفیت عالی هستند. به همین جهت از آن ها به وفور در کار های مختلف از جمله سیم کشی های ساختمان و غیره استفاده می شود.

چسب های برق تایگر

چسب های برق تایگر

مشخصات لنت برق

نام دیگر چسب نواری برق لنت برق می باشد که کاربرد های حساسی مانند اتصال سیم ها به یکدیگر دارد. لذا اگر این اتصالات به درستی انجام نشود و عایق و چسب مناسبی نداشته باشد ممکن است باعث آتش سوزی و اتفاقات جبران ناپذیر دیگری شود. به همین دلیل در سیم کشی ساختمان برای متصل کردن سیم ها و جعبه فیوز و کنتور، از چسب نواری برق به عنوان عایق استفاده می کنند. بدین افراد دچار برق گرفتگی نخواهند شد. این چسب های نواری از جنس وینیل یا پلاستیک است که مقداری چسب روی آن ها قرار می گیرد. چسبی که در ساخت چسب نواری برق استفاده می شود، به خودی خود بسیار مستحکم است و به همین دلیل چسب نواری برق در زمینه های مختلف استفاده می شود. مشخصات فیزیکی این چسب ها به گونه ای است که دور یک مقوا پیچیده شده اند و قابلیت استفاده شدن تا آخرین سانتی متر را دارند.

انواع چسب برق

چسب برق انواع مختلفی دارد که اندازه هر یک با دیگری متفاوت است و به همین دلیل در زمینه های مختلف کاربرد دارد. این چسب ها علاوه بر طول از لحاظ عرض چسب هم متفاوت هستند و اندازه ی آن ها می تواند تا 3 سانتی متر باشد. همچنین به لحاظ جنس چسب هم متنوع بوده و دارای قدرت چسبندگی متفاوتی می باشند. چسب نواری برق در تنوع رنگی بالا تولید می شود که هر یک کاربرد ها و معانی متفاوتی دارند. این چسب ها در رنگ های آبی، قهوه ای، نارنجی، زرد، سبز، سبز و زرد راه راه، سفید، طوسی، مشکی و قرمز تولید می شوند. معمولا از چسب های برق مشکی برای عایق سیم ها استفاده می شود و رنگ های دیگر نشان دهنده انواع کابل می باشد.

چسب نواری برق

کاربرد های چسب برق

چسب برق کاربرد های فراوانی دارد که مهم ترین آن ها، اتصال سیم ها به یکدیگر است که موجب عایق شدن سیم ها و جلوگیری از برق گرفتگی می شود. به علت اینکه متصل کردن سیم ها به یکدیگر از قانون خاصی تبعیت نمی کند وجود یک عایق و محافظ بسیار لازم و ضروری می باشد. از چسب نواری برق حتی برای پوشاندن سیم های لخت هم استفاده می شود که بدین ترتیب کار با سیم ها را بی خطر و راحت می کند. این نوار چسب ها به جهت قدرت چسبندگی بالایی که دارند از آن ها می توان برای پوشاندن سطوح هم استفاده کرد. چسب های برق در سیم کشی خودرو، سیم کشی های ساختمان، سیم کشی تجهیزات صنعتی مختلف، پوشاندن سطوح، متصل کردن موقت لوله ها در لوله کشی، عایق کردن تجهیزات دارای برق کاربرد دارند.

چسب نواری برق ساگا

چسب نواری برق ساگا

مزایای چسب نواری برق

چسب برق مزایای زیادی دارد و به همین جهت زیاد از آن استفاده می شود.

  1. این چسب ها چسبندگی بالایی دارند و پس از باز کردن آن از روی سطوح اثری از آن باقی نمی ماند و به راحتی پاک می شوند.
  2. چسب نواری برق دارای رنگ های مختلفی می باشد که هر کدام برای سیمی با ولتاژ خاصی است. بدین ترتیب برق کار از میزان ولتاژ هر سیم اطلاع داشته و مانع برق گرفتگی آن خواهد شد.
  3. همچنین این چسب ها دارای ساختاری مستحکم هستند که با گرم شدن سیم ها آتش نمی گیرند و بسیار مقاوم هستند.
  4. چسب نواری برق، تنوع زیادی داشته و در اندازه ها و مدل های متفاوتی تولید می شود که موجب گسترده شدن کاربرد آن در زمینه های مختلف می گردد.
  5. این چسب ها با انواع کاربرد های عمومی و تخصصی سازگاری دارد.
  6. بیشترین استفاده از چسب نواری برق در زمینه های ساختمانی و برقکاری ساختمان است.
  7. این چسب های نواری دارای مقاومت عالی در برابر عوامل خارجی از جمله ضربه، سایش، رطوبت و خوردگی دارند.
  8. چسب نواری برق دارای خواص آب بندی خوبی می باشد.
  9. یک عایق عالی برای محافظت در برابر برق گرفتگی است و جریان برق را از مدار ها عبور نمی دهد.
  10. این چسب ها خود خاموش کننده بوده و برخی از انواع آن ها ضد حریق می باشند و در برابر آتش سوزی مقاوم هستند.
  11. مطابقت با ROHS
  12. دارای تاییده های IMQ و VDE هستند که موجب می شود تا افراد با خیال راحت از این چسب ها در مواقع حساس و ضروری استفاده کنند.

چسب های برق مشکی

چسب های برق مشکی

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد