معرفی تبدیل BNC و تبدیل AV

اسپیناس کابل جمعه 2 دی 1401 - 23:19
معرفی تبدیل BNC و تبدیل AV
معرفی تبدیل BNC و تبدیل AV
تبدیل BNC و تبدیل AV در واقع هر دو جز فیش های مورد استفاده در دوربین مدار بسته می باشند. bnc همان کابل کواکسیال است و av برای انتقال صدا و تصویر می باشد. bnc یک فیش مادگی و av یک فیش نری است.

. یک فیش تبدیل  هم برای هر دو وجود دارد که عمل تبدیل را برای دوربین های مدار بسته و سایر تجهیزات انجام می دهد. در واقع این فیش مبدل بی ان سی مادگی به ای وی نری می باشد.

 

معرفی کانکتور BNC و کاربرد آن در دوربین های مدار بسته

نام فیش BNC خلاصه Bayonet Neil Concelman است و به عنوان رابط کابل کواکسیال شناخته می شود. کاربرد فیش bnc برای متصل کردن دوربین های مدار بسته به دستگاه های dvr یا همان دستگاه ضبط تصاویر است. به این دلیل از کانکتور های bnc در دوربین های مدار بسته استفاده می شود که این کانکتور نویز کمتری ایجاد می کند. ایجاد نویز کمتر هم موجب می شود تا تصویر در دستگاه dvr بدون نویز و اختلال ضبط شود. علاوه بر این از کانکتور بی ان سی در شبکه های کامپیوتری و سیگنال های ویدیویی هم استفاده می شود. بی ان سی با کابلهای rg58، rg59 تا rg179، rg316 سازگار است که همه آن ها به صورت نری و مادگی به یکدیگر متصل می شوند. اکثر اختلالاتی که در تصویر دوربین های مدار بسته رخ می دهد مربوط به کانکتور بی ان سی می شود. این اختلالات می تواند شامل نویز، قطع تصویر و برفک باشد.

ممکن است گاهی اوقات برخی از کابل ها را کابل BNC خطاب کنند که این اشتباه است، زیرا اصلا کابلی به نام بی ان سی وجود ندارد. در واقع زمانی که یک سیم مانند کابل کواکسیال با این کانکتور اتصال برقرار می کند ممکن است با نام کابل بی ان سی خطاب شود. کابل بی ان سی شامل اجزای محافظ خارجی، شیلد، هسته و محافظ داخلی می باشد.

فیش بی ان سی

فیش بی ان سی

انواع کانکتور bnc

BNC در انواع مختلفی تولید می شود که شامل بی ان سی پیچی، بی ان سی لحیمی و بی ان سی پرسی می باشد. در نوع لحیمی سیم و کانکتور با استفاده از لحیم کاری به یکدیگر اتصال داده می شوند. برای لحیم کاری حتما به یک هویه نیاز دارید. نوع پرسی bnc همان طور که از نامش پیداست از طریق پرس کردن متصل می شود که در این روش هم به یک دستگاه جهت پرس نیازمندید. در نوع پیچی هم توسط یک پیچ می توان اتصال را انجام داد و به دلیل عدم نیاز به دستگاه خاصی، این کانکتور بسیار محبوب تر از دو کانکتور دیگر است. بهترین کانکتور و یا فیش بی ان سی آن فیشی است که کمترین قطعی و نویز را ایجاد کند. لذا انتخاب نوع باکیفیت آن می تواند در کیفیت تصویر خروجی بسیار تاثیرگذار باشد. همانطور که در بخش های بالایی اشاره شد، اکثر اختلالات در تصویر خروجی و یا ورودی دوربین مدار بسته مربوط به کیفیت پایین کانکتور بی ان سی است.

کانکتور های BNC در نسخه 50 و 75 اهم تولید می شوند که نوع 75 اهم از نظر سایز کمی با نوع 50 اهم متفاوت است. نسخه 50 اهم، برای فرکانس های چهار گیگا هرتز استفاده می شود و نسخه 75 اهم برای فرکانس های دو گیگا هرتز مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیگری از کانکتور های بی ان سی وجود دارد که دارای 95 اهم است و در هوا و فضا کاربرد دارد. با استفاده از این کانکتور اتصالات ویدیویی با کابین خلبان برقرار می شود و تصاویری را از داخل کابین خلبان می توان به نمایش درآورد. جالب است بدانید برنامه های ویدیویی با کیفیت hd، از نسخه 75 اهم استفاده می کنند و نسخه 50 اهم هم برای ارسال و دریافت دیتا استفاده می شود.

کانکتور های بی ان سی

کانکتور های بی ان سی

 

کانکتور AV چیست؟

نام کانکتور AV برگرفته از کلمات AUDIO VIDEO است که برای ارسال تصویر و صوت به صورت آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. این کانکتور با نام RCA نیز شناخته می شود که تمامی افراد اغلب از آن برای منتقل کردن صوت و تصویر از دستگاه ویدیو به تلویزیون استفاده کرده اند. ظاهر این فیش به صورت نری می باشد که به تمام دستگاه هایی که درگاه مادگی دارند متصل می شود. این کابل در رنگ های قرمز، سفید و زرد موجود است که رنگ قرمز و سفید برای صوت می باشد و فیش زرد رنگ هم برای تصویر می باشد. همچنین از این کانکتور برای متصل کردن میکروفون و انتقال صدای آن استفاده می کنند.

 

کاربرد فیش نری av

فیش نری AV در دستگاه های مختلفی کاربرد دارد، مثل ایجاد کابل های RCA، دوربین معمولی، دوربین های مدار بسته، ایجاد کابل صوتی دیجیتال، کابل های کواکسیال، اتصال به فیش های مادگی می باشد. همچنین در دستگاه های دی وی دی پلیر و سی دی پلیر، تلویزیون و دستگاه پخش ماشین و آمپی فایر کاربرد دارد. این فناوری یک راه حل مناسب برای انتقال آنالوگ صدا و تصویر قبل از فناوری HDMI است که از سه فیش جهت انجام این عمل استفاده می کند.

فیش ای وی

فیش ای وی

اتصالات دوربین های مدار بسته

سیستم های مدار بسته برای راه اندازی نیاز به اتصالات و فیش های مختص به خود هستند که باید تمامی آن ها را تهیه کنید. هر یک از این فیش ها و اتصالات کاربرد خاصی دارد که با مختل شدن آن انتقال تصاویر هم مختل خواهد شد. لذا جهت دریافت تصاویر باکیفیت باید تمامی اتصالات سالم و بدون نقض باشند. اتصالاتی که دوربین های مدار بسته نیاز دارد شامل فیش bnc، فیش av، فیش dc و آداپتور شبکه است. فیش بی ان سی عمل دریافت سیگنال آنالوگ و دیجیتال و رادیویی را بر عهده دارد که در تمامی دوربین های مدار بسته از آن استفاده می شود. فیش av برای انتقال صدا و تصویر مورد استفاده قرار می گیرد.

 فیش dc برای تامین برق دوربین مدار بسته می باشد که در واقع دوربین را به کابل برق متصل می کند. این فیش ها در دو صورت نری و مادگی هستند و برق را به دوربین مدار بسته انتقال می دهند. آداپتور شبکه هم برای اتصال کابل های cat5  و cat6 به دوربین مدار بسته استفاده می شود.

کانکتور ای وی

کانکتور ای وی

 

 

 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد