انواع پایه دام

اسپیناس کابل پنجشنبه 1 دی 1401 - 01:38
انواع پایه دام
انواع پایه دام
پایه دام به نوعی نگهدارنده دوربین های مدار بسته دام است که در دسته لوازم جانبی دوربین های امنیتی و نظارتی قرار می گیرد. دوربین های امنیتی دام یکی از بهترین دوربین های مدار بسته می باشد که گنبدی شکل است و به خودی خود در سقف نصب می شود.

اما افرادی که تمایل دارند این دوربین ها را در دیوار نصب کنند برای این کار از انواع پایه های دام استفاده می کنند. پایه های دام در واقع از نوع دیواری Wall Mount Brackets نگهدارنده ها هستند و در انواع مختلف با جنس های متفاوتی تولید شده اند. با توجه به اینکه موقعیت نصب دوربین ها متفاوت است نگهدارنده می تواند در انواع آلومینیومی، پلاستیکی و آهنی باشد. این مدل نگهدارنده یکی از بهترین ها برای نصب دوربین های مدار بسته در خانه ها و سالن ها می باشد.

پایه دام همچنین در انواع باکس دار و بدون باکس در اندازه های مختلف و سازگار با انواع دوربین های دام طراحی شده اند. این پایه ها قیمت بسیار مناسبی دارند و دارای دوام بالایی هستند و می توان مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کرد. برای خرید پایه های دام به سایز دوربین مدار بسته و جنس پایه ای که نیاز دارید توجه کنید. زیرا هر نوع پایه ی دام برای موقعیت خاصی مناسب است و بهتر است قبل از خرید از محل نصب دوربین خود اطلاع کسب کنید.

پایه دوربین مدار بسته دام

پایه دوربین مدار بسته دام

 

پایه ی دام یا نگهدارنده دوربین مدار بسته چیست؟

برای نصب دوربین های مدار بسته در حالت کلی به پایه دام یا انواع دیگر پایه ها نیازی نیست و دوربین بدون پایه هم در محل مورد نظر نصب می شود. اما به این ترتیب دوربین مدار بسته کارایی خود را از دست داده و دیگر در زاویه خاصی نمی تواند قرار بگیرد. لذا پایه یا نگهدارنده به دوربین مدار بسته کمک می کند که در جهت مورد نظر قرار بگیرد. همچنین برای حفظ امنیت و جلوگیری از آسیب به دوربین مدار بسته استفاده از پایه الزامی است. لذا خرید پایه برای دوربین مدار بسته موجب ثابت شدن محل دوربین و ایمنی دوربین مدار بسته خواهد شد و آن را از آسیب های احتمالی دور خواهد کرد.

پایه ی دام

پایه ی دام

جنس پایه دام و انواع دوربین های مدار بسته

پایه دام و انواع پایه های دوربین های مدار بسته به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول پایه آهنی است که دارای مقاومت بالاتری به نسبت سایرین بوده و بسیار بادوام می باشد. البته از لحاظ ظاهر این نوع پایه ها زیبایی کمتری به نسبت دیگر پایه ها دارند و از پایه های آلومینیومی ارزان تر هستند. این پایه ها در محلی که قرار است نصب شوند ساخته می شوند و بسیار سنگین هستند.

دسته دوم پایه دام آلومینیومی است که به نسبت پایه های آهنی گران تر هستند اما از پایه های آهنی ظاهر زیباتری دارند. این پایه ها به دلیل وزن سبک تری که به نسبت پایه های آلومینیومی دارند بسیار پرطرفدار هستند. اما عیب آن ها به نسبت پایه آهنی دوام پایین آن هاست و به اندازه پایه های آهنی محکم نیستند. پایه های آلومینیومی به صورت آماده و ساخته شده در بازار به فروش می رسند و اندازه آن ها حداکثر سی سانتی متر است.

دسته سوم پایه دام پلاستیکی ست که به نسبت دو دسته دیگر مقاومت کمتری دارد و آسیب پذیر است. پایه های پلاستیکی دارای وزن سبکی هستند و به راحتی جا به جا می شوند. این پایه ها به دلیل جنس آسیب پذیر و وزن کم قیمت پایین تری به نسبت آهنی و آلومینیومی دارند. همچنین به دلیل پایین بودن وزن این پایه ها مناسب برای هر دوربینی نیستند زیرا نمی توانند دوربین هایی با وزن بالا را تحمل کنند. پایه های پلاستیکی معمولا در سایز های بزرگ تولید نمی شوند.

پایه دوربین های مدار بسته دام

پایه دوربین های مدار بسته دام

 

انواع پایه دوربین مدار بسته

پایه دوربین مدار بسته تنوع زیادی دارد که شامل پایه ثابت، پایه گردان، پایه مفصلی، پایه ستونی، پایه سقفی، پایه افقی، پایه گوشه، پایه دی لوس، پایه دام، پایه عصایی، پایه با قابلیت نصب بر لوله می باشد. پایه ثابت برای ثابت نگه داشتن دوربین در یک زاویه می باشد. پایه گردان برخلاف نوع قبلی در جهات افقی و عمودی حرکت می کند و از مقاومت بالایی برخوردار بوده و استفاده از آن بسیار رایج است. پایه مفصلی هم مانند گردان در جهات چپ و راست، بالا و پایین به صورت دستی حرکت می کند. پایه ستونی برای زمانی ست که دوربین باید در ارتفاع قرار بگیرد و مناسب استفاده در فضای باز است. این پایه ها از جنس فلز بوده و بسیار محکم هستند زیرا باید در ارتفاعات قرار بگیرند. این پایه ها برای نصب دوربین بر روی ستون های بلند مانند دکل ها کاربرد دارند.

پایه سقفی برای نصب دوربین در سقف کاربرد دارد و باعث می شود تا دوربین در ارتفاع قرار بگیرد. پایه افقی برای نصب دوربین روی دیوار استفاده می شوند که طول آن ها تا پنجاه سانتی متر متغیر است. پایه گوشه برای نصب دوربین در کنج دیوار کاربرد دارد و جنس آن از فلز است. پایه های دی لوکس یکی از پایه های پر کاربرد و همه کاره است که هم بر روی میز و هم بر روی سقف و دیوار قابل نصب می شوند.

Dome Camera Brackets

پایه دام (DOME) جهت نصب دوربین های مدار بسته دام در کنج و سقف به کار می رود. به دلیل استفاده زیاد از دوربین های دام پایه ای مخصوص برای این دوربین ها طراحی شده که به راحتی بر روی دیوار نصب شوند. در بعضی از انواع پایه های دام، محلی برای نصب اتصالات هم تعبیه شده که این پایه را به یک نگهدارنده تمام عیار تبدیل کرده است. پایه عصایی برای محل هایی مناسب است که نیاز به زاویه دید وسیعی می باشد، این پایه ها ظاهری شبیه به عصا داشته و سر خمیده دارند. پایه با قابلیت نصب بر روی لوله جهت نصب دوربین مدار بسته بر روی لوله استفاده می شود و دارای بست هایی برای نگه داشتن دوربین روی لوله است. این نوع پایه ها اغلب در پارک ها استفاده می شود که هیچگونه دیواری ندارند و باید بر روی میله ی چراغ ها نصب شوند.

پایه ی دوربین مدار بسته دام

پایه ی دوربین مدار بسته دام

 

 
 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد